شركة التسجيل المفضلة لديك

صورة
كل مايتعلق بحقل النطاقات مهما اتسع.
مغلق
AC
مشرف عام
مكان: KSA
اتصال:

مشاركة بواسطة AC »

السلام عليكم ورحمة الله

اخي محمد كمقدم استضافة وتحجز نطاقات لعملائك جرب enom او موزعها registerfly فانت تستطيع تحديد لوحة تحكم لكل نطاق ...

اي تعطي كل عميل امكانية الدخول وتغير معلومات الwhois بنفسة وبعض الامور الخفيفة ...هذا يريح عميلك بالطبع..

تحياتي :)
Dr_HUS
عضو جديد

مشاركة بواسطة Dr_HUS »

m_safa كتب:بالمناسبة أخي DR_HUS لقد أخذت أحمالي متجهاً لـ Directi لأجد أنها من أغلى الشركات و الدومين لديها ب 12.99 دولار يعني تمن 2 تقريبا من omnis.com
عشمتني، بس عموما ربنا يكرمك للمساعدة يا دكتور

12 للمستخدم العادي و 6.99 للريسلر .. وتصل الي 6.49 $
ويمكن لاي كان ان يسجل نفسه كري سلر فلا تعمل directi بنضام شبكي

:wink:
INet
عضو نشيط

مشاركة بواسطة INet »

انا افضل enom ومرتاح لها

عانيت مثل معاناتك اخي AC, حتى فعلت كما فعل الاخ Azooz, اي ارسلت كل مايريدون هم صارمون :evil: واتفهم رفضك لذلك لكني ارتحت لهم وانا من النوع الذي لايحب التغير مع الاسف :?:

سؤالي للاخ m_safa, بحكم انك جربت omnis.com هل عندك ملاحظات عليه ااو بمعنى اخر هل تعرف نقاط ضعف او عيوب

قلي بصراحة :mrgreen: افكر بها لكن اخشى من المشاكل :evil: خصوصاً ارسل وما ارسل فهل طلبوا منك ارسال اي شي بالفاكس والبريد كما طلبت منا enom فالارسال السابق كاد يسبب مشاكل في بطاقتي :x
m_safa
عضو مفيد
مكان: ألقاهرة، مصر
اتصال:

مشاركة بواسطة m_safa »

أخي AC, والله enom كويسة بس ماديا مش مريحة، انا عاوز افتح وضوع حاسب ريسييلر عندهم و اسجل نطاقات باسعار رخيصة في مصر هنا ولكن في الوقت الحالي لا استطيع دفع ثمن 1000 او 500 وان كنت موزع فرعي فهذا غير مجدي اقتصاديا، انا حاليا افضل ev1servers أو Diricti ولكني سابدا ب ev1servers على اساس ان سعرها مقبول بدون حساب ريسيللر، ولو قابلتني مشكلة الدفع سأبقى مع Omnis حتى افتح حساب ريسييلر عند Diricti أو Enom

أخي Dr_HUS, أنا باذن الله ممكن اروح كموزع ليها
وعلى فكرة .ev1servers دلوقتي الدومين للشخص العادي ب 6.49، مش عارف ده عرض ولا ده بقى المعتاد بتاعهم..

أخي INet, والله Omnis ممتازة بس ملقتش فيها ريسيللر خالص و المشكلة انك لو اديت لوحة التحكم لعميل ممكن يجدد لغاية 10 سنين ب 80 دولار من غير ما يدخل رقم بطاقة الائتمان، يعني تسجل للعميل و تنسى، ولو كانت ليك انت شخصيا هم ممتازين جدا بس تحويل DNS بتاعهم بطيء يعني بياخد ال 24 ساعة كلهم على عكس GoDaddy مثلا اللي بتحوله في اقل من ساعة في بعض الاحيان، بس غير كده هي ممتازة و تنفع ريسيللر بشرط محدش يدخل لوحة التحكم و تبقى كل حاجة في ايدك على عكس enom، وتذكر لا تعطي لوحة التخكم في Omnis لعميل عندك اذا كنت ريسيللر

و عموما شكرا لجميع الاخوان على مساهماتهم وعلى معلوماتهم القيمة
m_safa
عضو مفيد
اتصال:

مشاركة بواسطة m_safa »

بالمناسبة انا لقيت الشركة دي اسعارها غريبة جدا و خصوصا الامتداد .us & .biz ب 7.75 فقط..

انا معرفش عنها حاجة، و متجربتش بس ميزاتها و اسعارها حلوة و عندهم امتدادات كتيرة
INet
عضو نشيط

مشاركة بواسطة INet »

اخي m_safa, شكراً على الافادة حول Omni لكن

بياخد ال 24 ساعة كلهم على عكس GoDaddy

اصبحت مهمة السرعة الان تعودنا عليها نحجز النطاق ونشغل الموقع في ساعة واحده :)

بالمناسبة انا لقيت الشركة دي اسعارها غريبة جدا و خصوصا الامتداد .us & .biz ب 7.75 فقط..

اي شركة تقصد لم افهم :?
m_safa
عضو مفيد
اتصال:

مشاركة بواسطة m_safa »

آسف جداً للرد المنقوص و لكن الشركة التي قلت عليها هي
http://www.domainrightnow.com/compare.html
وستجد الاسعار كما قلت لك، و الرابط الموجود هو رابط لمقارنة اسعار الشركة مع الشركات الاخرر

مع تنياتي بالتوفيق
مغلق